pierwsza wizyta w imed kids

jak się przygotować?

przyjdź wcześniej

Uzupełnienie dokumentacji medycznej, ankiety zdrowia Twojego dziecka oraz wszystkich niezbędnych zgód zajmie chwilę. Dlatego prosimy przyjdź 15 minut wcześniej. A jeśli Twoje dziecko bardzo stresuje się wizytą u dentysty, to wygospodaruj dodatkowe 5 minut i skieruj się do naszej sali zabaw lub kącika relaksu. Swobodne wyrażenie emocji poprzez zabawę pomaga rozładować negatywne emocje i napięcie. Bo przecież wizyta u dentysty może być świetną zabawą ;)

potwierdź swoją obecność

Jesteś już na miejscu? Świetnie :) Podejdź do recepcji i potwierdź swoją obecność. Dzięki temu nasi lekarze dentyści będą wiedzieć, że Mały Pacjent już czeka na swoją pierwszą wizytę.

pierwsza wizyta tylko z opiekunem prawnym

Ze względów prawnych na pierwszą wizytę dziecko musi przyjść z rodzicem lub opiekunem prawnym.

umyj zęby dziecka

Oprócz tego, że resztki pokarmowe na zębach wyglądają średnio apetycznie ;) to uniemożliwiają badanie i leczenie (tutaj trochę więcej informacji dlaczego jest to, tak istotne z punktu widzenia lekarza). Jeśli zajdzie taka potrzeba, poproś naszą recepcję o szczoteczkę oraz pastę, umycie zęby i widzimy się w gabinecie.

miej zapas czasu

Do każdego Pacjenta podchodzimy indywidualnie. Czasem zdarzają się sytuacje, że niektóre dzieci potrzebują odrobinę więcej czasu (trudniejsza współpraca, bardziej skomplikowane leczenie), co może przełożyć się na niewielkie opóźnienia. Dlatego gorąco prosimy, abyś w przypadku takiego przedłużającego się leczenia, wykazał się cierpliwością (nasz personel, jeśli tylko będzie mógł poinformuje Ciebie o szacowanym czasie opóźnienia). Nie chcemy zostawić nikogo bez pomocy.

znaj słowa zakazane

Uważaj na to co mówisz! Przed wejściem do gabinetu, jak i w trakcie trwania wizyty nie używaj słów wywołujących nieprzyjemne skojarzenia (pamiętasz jeszcze, że wizyta u dentysty ma być świetną zabawą?). Wykreśl ze swojego słownika następujące zwroty: „nie będzie bolało”, „nie bój się”, „nic nie będzie robione”, „zastrzyk”, „igła”, „wiercenie”, „borowanie”, „wyrywanie”.

pozwól leczyć

Zabieramy się do pracy i prosimy… zaufaj nam ;) Nasz magiczny duet: lekarz dentysta i asystentka stomatologiczna dokładają wszelkich starań (czasem dosłownie czarujemy – przekonaj się na własne oczy), aby nawiązać nić porozumienia z Małym Pacjentem. Pozwól im działać, nie utrudniaj współpracy (jeśli zajdzie taka potrzeba poproszą Ciebie o wsparcie w komunikacji). Metod przełamania pierwszych lodów znają sporo i muszą wybrać tą jedną – najlepszą, która sprawi, że dziecko rozluźni się i im zaufa.

nie decyduj o nagrodzie

Nagroda ma na celu wzmacnianie dobrych zachowań u Małego Pacjenta. Nie jest to forma przekupstwa, a wyrobienie dobrego nawyku. Dlatego decyzję czy Twoje dziecko zasłużyło na nagrodę czy nie, pozostaw lekarzowi. Prosimy, nie wymuszaj na lekarzu nagradzania dziecka. Czasami nagradzamy starania, bo widzimy, że Pacjent starał się być dzielny.