REGULAMIN WIZYT STOMATOLOGICZNYCH

Zasady ogólne

Centrum Medyczne IMED Sp. z o.o. Sp. k., działające pod nazwą IMED Kids, specjalizuje się w leczeniu dzieci. Naszym priorytetem jest zapewnienie kompleksowej opieki stomatologicznej dzieciom, których rodzice aktywnie współpracują w procesie leczenia, dbają o właściwą higienę jamy ustnej oraz przestrzegają ustalonych przez lekarza terminów wizyt kontrolnych.

W naszym gabinecie dziecko traktowane jest jako partner. Komunikujemy się z nim otwarcie i uczciwie, unikając składania nierealnych obietnic. Oczekujemy, że rodzice będą postępować w podobny sposób, co ułatwi przebieg leczenia i umożliwi zbudowanie zaufania Małego Pacjenta do lekarza oraz personelu naszego Centrum. Na każdą wizytę Pacjent musi przybyć w towarzystwie rodzica/opiekuna prawnego lub osoby posiadającej pisemne upoważnienie od rodzica/opiekuna prawnego. O wyborze metody leczenia i jego zakresie decyduje lekarz dentysta.

Umawianie i potwierdzanie wizyt.

Wizyty umawiane są telefonicznie, osobiście lub za pośrednictwem internetu. W wyjątkowych, uzasadnionych przypadkach lekarz może odmówić przyjęcia Pacjenta, jeśli stan Pacjenta nie zagraża bezpośrednio jego życiu.

Każda wizyta jest potwierdzana za pomocą wiadomości SMS wysyłanej z pięciodniowym wyprzedzeniem. W przypadku braku potwierdzenia wizyty przez Pacjenta, dwukrotnie podejmujemy próbę kontaktu telefonicznego. W razie braku kontaktu z rodzicem/opiekunem, termin wizyty zostanie anulowany. Jeśli Pacjent nie stawi się na potwierdzoną wizytę, mimo wcześniejszego potwierdzenia, kolejne zaplanowane terminy mogą zostać anulowane.

Opłata za każdą potwierdzoną wizytę wynosi 100,00 PLN za każde rozpoczęte 30 minut zarezerwowanego czasu (czas lekarza, asystentki, higienistki oraz gotowość gabinetu). Prosimy o niezwłoczne informowanie rejestracji o każdej zmianie numeru telefonu.

Odwoływanie wizyt

Rodzic/opiekun Pacjenta zobowiązany jest do poinformowania rejestracji o rezygnacji z umówionej wizyty co najmniej 24 godziny przed jej terminem. Informację można przekazać osobiście, telefonicznie lub za pomocą linku otrzymanego w SMS-ie z potwierdzeniem wizyty. Rodzic/opiekun ponosi odpowiedzialność za skuteczne powiadomienie rejestracji. Umożliwia to umówienie Pacjenta z listy rezerwowej lub Pacjenta wymagającego pilnej pomocy.

Opłata za nieodwołanie wizyty wynosi 100,00 PLN za każde rozpoczęte 30 minut zarezerwowanego czasu (czas lekarza, asystentki, higienistki oraz gotowość gabinetu).

Spóźnienie na wizytę powyżej 10 minut traktowane jest jako nieodwołanie i rezygnacja z wizyty.

Przebieg wizyty

Personel naszego Centrum dokłada wszelkich starań, aby zapewnić dzieciom komfortowe i przyjazne warunki leczenia. Najlepszym sposobem na oswojenie dziecka z gabinetem i personelem jest wizyta adaptacyjna. Pozwala to zminimalizować stres podczas kolejnych wizyt i ułatwia współpracę z lekarzem. Wizyta adaptacyjna trwa 30 minut i jest zalecana każdemu nowemu Pacjentowi naszego Centrum. Podczas tej wizyty lekarz przeprowadza szczegółowy wywiad medyczny z rodzicem/opiekunem.

W przypadku pierwszej wizyty oraz wizyty po przerwie dłuższej niż dwanaście miesięcy od ostatniej kontroli, przeprowadzane jest badanie stomatologiczne.

Podczas kolejnych wizyt w gabinecie dentystycznym z dzieckiem może przebywać wyłącznie jeden rodzic/opiekun. Rodzic/opiekun obecny na wizycie proszony jest o zajęcie miejsca wskazanego przez personel gabinetu.

Sedacja

Sedacja podtlenkiem azotu (gaz rozweselający) wymaga specjalnego przygotowania. Na dwie godziny przed zabiegiem dziecko nie może spożywać żadnych napojów ani posiłków. Jeśli dziecko spożyło pokarm lub napój w ciągu 2 godzin przed zabiegiem, zabieg musi zostać odwołany. W takim przypadku opłata za odwołanie wizyty wynosi 100,00 PLN za każde rozpoczęte 30 minut zarezerwowanego czasu (czas lekarza, asystentki, higienistki oraz gotowość gabinetu).

W przypadku, gdy dziecko zwymiotuje niestrawionym pokarmem (co oznacza, że spożyło posiłek niedługo przed zabiegiem, a personel gabinetu nie został o tym poinformowany), do ceny wykonanych zabiegów leczniczych doliczona zostanie opłata za sprzątanie i dezynfekcję gabinetu w wysokości 200 PLN.

Współpraca pacjenta oraz odstąpienie od leczenia

W większości przypadków udaje nam się nawiązać współpracę z dziećmi i przeprowadzić konieczne leczenie. Zdarzają się jednak sytuacje, gdy dziecko nie współpracuje. W takim przypadku przeprowadzamy 3 płatne wizyty (adaptacyjną/konsultacyjną i 2 przeznaczone na leczenie). Jeśli w tym czasie nie uda się przeprowadzić leczenia, zaproponujemy inne metody, np. znieczulenie ogólne lub współpracę z psychologiem specjalizującym się w leczeniu dentofobii.

Każda wizyta w naszym Centrum jest płatna, niezależnie od współpracy Pacjenta (za zarezerwowany czas lekarza, asystentki, higienistki oraz gotowość gabinetu).

Gwarancja
Wypełnienia w zębach mlecznych objęte są 6-miesięczną rękojmią. Wypełnienia w zębach stałych objęte są roczną gwarancją. Warunkiem utrzymania rękojmi i gwarancji są wizyty kontrolne oraz zabiegi higienizacji przeprowadzane w terminach wyznaczonych przez lekarza.

Odpowiedzialność
Rodzic/opiekun ponosi odpowiedzialność za swoje dzieci w poczekalni i sali zabaw. Zobowiązany jest do dbania o bezpieczeństwo dziecka i zapewnienia odpowiedniego zachowania, które nie zakłóci normalnej pracy gabinetu.